Forum Polskie forum Gwiezdnych Wojen Strona Główna
»
Recenzje gier
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Filmy
----------------
Epizod I-Mroczne Widmo
Epizod II-Atak Klonów
Epizod III-Zemsta Sithów
Klasyczna Trylogia
Expanded Universe
Clone Wars
Strona
----------------
Wasze opinie
Gry
----------------
Jedi Knight
Battlefront
Republic Commando
Lego Star Wars
Knights of the Old Republic
Star Wars Galaxies
Inne gry
Recenzje gier
Sekcja RPG
----------------
Regulamin
Gra
Holocron
----------------
Fan fic
Fan art
Offtopic
----------------
Offtopic
Linki
Fora Regionalne
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Fisto
Wysłany: Nie 19:02, 11 Gru 2005
Temat postu:
hehe slyszalem o takich rzeczach
ale w jk3 najczesciej takie rzeczy sa
Scoobacca
Wysłany: Pon 21:57, 14 Lis 2005
Temat postu:
Ludzie już 14 listopada a 15 wychodzi NGE !!!. Boje sie że sie zaloguje bez głowy albo jako Mon Calamari !
Vos
Wysłany: Pon 21:11, 14 Lis 2005
Temat postu: Combat Upgrade II
Combat Upgrade II – Test Center
W poniższej recenzji przedstawię Wam moje odczucia po grze na Test Centerze z CU2 (którego oficjalna premiera jest zapowiedziana na 15 Listopada 2005 roku) – czyli czegoś, co od dłuższego czasu budziło u wielu osób niepewność i lęk. Od razu powiem, że moje nastawienie jest raczej pozytywne, przejdźmy jednak do rzeczy:
Początek gry
Po stworzeniu postaci i wybraniu jednej z 9-ciu profesji przenosimy się na stację kosmiczną Imperium, gdzie po wykonaniu kilku podstawowych zadań (które zleca nam C3-PO), spotykamy Hana Solo, z którym rozwalamy kilku szturmowców i uciekamy na pokład Milenium-Falcona, którym odlatujemy ze stacji i zasiadamy w jednej z jego wieżyczek. Jak nie trudno się domyślić musimy zestrzeliwać TIE-Fightery, co zostało bardzo uproszczone - myśliwce poruszają się z żółwią prędkością.
Potem lądujemy na stacji i kontynuujemy wykonywanie BARDZO prostych misji polegających przede wszystkim na wprowadzeniu nowego gracza w świat SWG...
Zmiany w menu
Pierwszą zauważalną zmianą w menu i skrótach jest to, że żeby wejść w jakiekolwiek menu (skilli, maili itd.) wystarczy wcisnąć jeden przycisk. Wtedy ukazuje się lista większości kategorii. Ostatnia, ale bardzo denerwująca rzecz to: skróty - te zostały całkowicie pogmatwane, np. skrót CTRL+S wogóle nie istnieje, a wciskając klawisz "p" pokazuje nam się... Character Sheet.
Jedi
Najbardziej denerwujący Was aspekt, a mianowicie profesja Jedi. Otóż Jedi na początku jest dosyć słabą klasą. Wbrew pozorom nie zaczynamy z mieczem świetlnym i wszystkimi mocami, a jedynie ze zwykłym blasterem i szatą padawana. Także moce jakie posiada Jedi na początku są słabe. Dopiero moc "Center of Being", którą otrzymujemy w 3 skillu 1 etapu daje nam LEKKĄ ochronę przed atakami.
System walki
Zgodnie z tytułem "Combat Upgrade" walka zmieniła się i to CAŁKOWICIE. Teraz nie możemy namierzyć wroga celownikiem i zdobyć o nim podstawowych informacji jak to było wcześniej. Od teraz trzeba na wroga najechać kursorem, więc jeśli nagle zatrzęsie nam się ręka to jego dane znikną nam z oczu. Aby oddać strzał, bądź zrobić cokolwiek innego, wystarczy kliknąć na wroga lewym przyciskiem myszy (strzały są oddawane w czasie rzeczywistym, czyli w zależności od klikania myszką (tak samo jak w grach typu Jedi Academy, czy Diablo II)). Żeby użyć skilla, np. rzekomego "Center of Being", wystarczy na niego nacisnąć lewym przyciskiem, a żeby użyć go ostatecznie przyciskamy przycisk prawy.
A teraz moim zdaniem największa wada w nowym systemie walki: nie ma podziału XP-a - jest jeden i już… od teraz zapewne Bounty Hunter-owie będą sobie rwać włosy z głowy, bo robili misje dla Investigation XP-a, a tu się okazuje, że wystarczy walczyć z mobami...
Grywalność
W tym temacie wielu z Was się ze mną nie zgodzi, ale uważam, że gra stała się o wiele grywalniejsza. Questy są teraz dłuższe (całe szczęście nie zmieniła się ich tematyka), a walka jak już wcześniej wspomniałem ma miejsce w czasie rzeczywistym. Jeśli ktoś chce zostać np. Mistrzem Jedi, to potrzebuje dużo cierpliwości, zainteresowania i oczywiście pieniędzy na miesięczny abonament, bo teraz gracz musi się starać, żeby zdobyć przynajmniej miecz świetlny.
Szybkość gry
Nie chodzi mi tu o dynamikę gry. Gra po prostu stała się szybsza, a w czasie rozgrywki nie miałem żadnych lagów, czyli prawdopodobnie odświeżono wreszcie kod gry...
Podsumowanie
Gra dużo zyskała, ale i niestety trochę straciła:
Zalety:
- Więcej akcji (dla miłośników szybkich i dynamicznych gier)
- Prostota (dla osób nie lubiących się namyślić, ani namęczyć)
- Gra działa płynniej i szybciej
- Jedi nie jest już Bogiem… (dla graczy nie przepadającymi za Jedi)
- Większa grywalność
Wady:
- Więcej akcji (dla miłośników RPG)
- Prostota (dla lubiących wyzwania)
- Jedi nie jest już Bogiem… (dla graczy będących Jedi)
- Gra straciła to, co wielu zdołało pokochać
Grywalność: 8/10, (dla niektórych) 6/10
Muzyka: Ciągle przeurocza
Grafika: Żadnym zmian nie odnotowano
Wymagania sprzętowe: 6/10 (niższe, ale ciągle dość wysokie)
Ocena ostateczna: 8/10
Autor: Bulluassasin
Korekta: Roven
Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin